Siuvimo paslaugų matomumas Lietuvoje

Rinkodaros disciplina teigia, kad atsiradus ar padidėjus paklausai, atsiranda ir padidėja pasiūla. Dauguma smulkių verslų veikia nišos pagrindu, o niša gali būti tiek palanki geografinė padėtis, tiek unikali teikiama paslauga ar siūloma įsigyti prekė, tiek unikalus klientų ratas, pavyzdžiui, paslaugos teikiamos tik stambiam verslui, tiek itin kokybiškas produktas. Būtent visi šie keturi elementai dažniausiai ir sudaro pagrindą sewing-costumesverslo nišai.

Buvimas verslo nišoje suteikia nemažai tam tikrų pranašumų, kurių dažniausiai neturi neunikalūs verslai. Tokiais pranašumais galima įvardinti savą klientų ratą, kuris gali tapti pagrindu aplenkti konkurentus ar pakreipti rinką sau naudinga linkme.

Vis dėlto nišos turi ir savų trūkumų. Pagrindiniais galima įvardinti verslo uždarumą ir mažesnį matomumą, kuris gali nulemti potencialių klientų praradimą. Taip pat yra galimybė būti nukonkuruotam gretimoje, galbūt pelningesnėje, nišoje veikiančio verslo.

Tačiau kai kurie verslai gana senamadiškai atsižvelgia į savo nišos pranašumus. Vis dar nemažai verslų savo rinkodarą siekia pagrįsti atsiliepimais (kokybės siekimo niša), į visa kita dėmesys nekreipiamas. Kai kurie smulkūs ar nišiniai verslininkai net neturi lauko reklamų, yra „pasislėpę“ kiemuose arba garažų teritorijose, o kai kuriais atvejais konkrečios veiklos vykdymo vietos visai neturi, t. y. verslo savininkai dirba iš namų.

Vienas iš tokių verslų yra siuvyklos. Jų yra galbūt tiek pat, kiek ir odontologijos klinikų, arba net daugiau, bet kai odontologijos klinikos stengiasi išsiskirti savo įdomesniu pavadinimu ar patogesne vieta, galbūt gražia ar tinkamai paieškos varikliams sutvarkyta svetaine, siuvyklos yra tarsi nematomos. Siuvėjos dažniausiai viena kitą pažįsta, o jei nepažįsta, tai bent žino artimiausias siuvyklas ir jų profilius. Tačiau klientai siuvyklų paprastai neranda, nes dauguma klientų remiasi tik geografiniu kriterijumi – t.y. „žinau, kad ant to kampo yra, nuolat pro ją praeinu“.

Todėl labai sveikintinos tokios iniciatyvos, kaip viešos duomenų bazės ar interneto portalai, kuriuose siuvyklos bandomos surinkti į vieną vietą ir taip leidžiama klientui žemėlapyje pamatyti, kad visai prie pat jo namų yra ne viena, o net trys siuvyklos, kurių kitos dvi yra ir pigesnės ir jų aptarnavimo greitis geresnis.

Kai pradedi rimtai domėtis siuvyklomis ir siuvyklų veikla, supranti, kad jų tam tikroje vieno miesto pusėje yra kartais daugiau nei 10 iš kurių matomos gal dvi, ir tada iš tikrųjų atsiranda poreikis rinktis ne tik žinomą siuvyklą, tačiau pamėginti atkreipti dėmesį ir į jos konkurentus. Taip ne tik, kad neiškraipoma rinka, tačiau iš esmės kiekvieno siuvėjo potencialus klientų ratas padidėja, nes kiekvienas žmogus iš prigimties yra smalsus ir norintis pamėginti atrasti kažką geriau arba bent kažką naujo.

Suprantama, savo rūbų siuvimas ir taisymas yra labai individualus dalykas, savotiškai primenantis plaukų kirpimą, kai apsilankius pas netikusį kirpėją ne tik, kad prarandami pinigai, nekokybiškai atliekamas darbas, papildomai dar kyla estetinė problema, nes visi mato kažkieno nekokybišką darbą. Kirpyklų darbas yra sunkiai pataisomas ir pamatuojamas prieš atliekant. O štai dažniausiai siuvyklos pamatuoja pageidaujamus rūbus ant pačio žmogaus, dažnai pamatuojama net du kartus prieš galutinai susiuvant gaminį. Todėl tokios verslo sferos klaidos tikimybė ženkliai sumažėja, taip žmogui beveik visada užtikrinamas kokybiškas paslaugos suteikimas. Bet kokiu atveju, visada viską išsprendžia rinka, niekas amžinai žmonių negali nuvilti ir anksčiau ar vėliau į tą žmogų kreipsis per mažai žmonių, kad verstis tokia veikla dar būtų verta.